טיפים לטיפולי לייזר

מספר עובדות חשובות על Laser skin resurfacing

Laser skin resurfacing היא דרך מוכחת לטיפול בקמטים, כתמי גיל, צלקות אקנה ועוד שלל טיפולים הקשורים בהחלקת העור כמו גם הידוק העור ואיזון גוון העור. אך למעשה ללייזר מגוון רחב מאוד של שימושים. באינטרנט ניתן למצוא המון מידע, אולי יותר מידי.

לפני שטובעים באוקיאנוס המידע שבאינטרנט הנה העובדות שחשוב לדעת לפני שנגשים לקבל טיפול:

  1. האם ידעתם שעונת הסתיו נקראת גם עונת הלייזר?
     מכיוון שלאחר טיפול הלייזר, במשך כמעט כשנה, העור רגיש מאוד לקרינת השמש. לכן הרבה רופאים ממליצים לבצע את טיפולי הלייזר בתקופת הסתיו או החורף כאשר הימים קצרים יותר ואת רוב הזמן אנו מבלים במקומות סגורים. בכל מקרה לאחר טיפול לייזר פרקציונלי בכל תקופה שהיא בשנה מומלץ למרוח קרם הגנה בעל מקדם 30 או גבוה יותר. פעולה זו לא רק עוזרת לקבלת תוצאות מיטביות מהטיפול אלא גם מגנה מסרטן העור ומהזדקנות מוקדמת של העור.
  2. טיפול בלייזר עשוי להיות לא נעים ועשוי גם להיות לא מורגש –
    רבים מהמטופלים ומהרופאים מדמים את תחושת הטיפול בלייזר לגירוד של גומי על העור. בכל מקרה רמת חוסר הנוחות קשורה למכשיר הלייזר עצמו, לעומק האזור בו מטפלים ולסף הכאב של אינדיבידואל. כאשר מדובר בטיפול אבלטיבי (מסיר חלק משכבות העור) לשכבות העמוקות ייתכן והיה צורך באלחוש מקומי על מנת לשמור אל נוחות המטופל. דוגמאות ללייזרים אבלטיבים הם Fractional CO2 Laser, Erbium YAG. כאשר מדובר בלייזרים לא אבלטיביים (אשר עוברים דרך העור ואינם מסירים שכבות של העור) קיים כאב קטן עד לא מוחשי אשר דורש אלחוש קל באמצעות קרם. דוגמאת ללייזרים לא אבלטיביים הם ND YAG, Alexandrite. לאחר הטיפול ניתן לצפות לתחושת רכות מסוימת באזור המטופל. הרופא המטפל ימליץ לכם על דרכים בטוחות להתמודד עם תחושת אי הנוחות.
  3. עור כהה לא בהכרח שולל מכם את האפשרות לבצע טיפול לייזר – תפישה מוטעית נפוצה היא כי טיפולי laser skin resurfacing מתאימים רק לבעלי עור בהיר. בעוד שזה נכון שלייזרים מסוימים מסכנים תאי עור בעור כהה. ישנן דרכים בטוחות לקבלת הטיפול. הדרך הבטוחה ביותר עבורכם לדעת איזה טיפול תואם את גוון העור היא פשוטה! יש להיוועץ ברופא בעל ידע נרחב בתחום ובפרט בעל ניסיון בטיפול בעור כהה.



  4. לרופא אשר מבצע את טיפול ה Laser skin resurfacing יש השפעה גדולה על התוצאה 
    כאשר מבוצע בידי מומחה, לטיפול הלייזר בשיטה זו יש יעילות משמעותית בשיפור מראה העור. אולם, בידיו של אדם לא מאומן יתכן ולא יראה שינוי כלל או גרוע מכך תיווצר הרעה במצב העור. יש לבחור ברופא על סמך הכשרתו, ניסיונו והאימון אותו הוא קיבל. כדאי לא לבחור את הרופא המטפל אך ורק על סמך המחיר אותו הוא מציע.
  5. תרופות מסוימות ומצב בריאותי עשויים להשפיע על תוצאות הטיפול 
    תמיד היו כנים עם הרופא המטפל לגבי היסטוריה רפואית, מצבכם הרפואי הנוכחי ואילו תרופות (אם יש כאלו) אתם לוקחים כיום. לדוגמא: אם אתם נוטים לפתח פצעי קור \ שלפוחיות חום, יש לידע את הרופא על מנת לתכנן טיפול שונה בעל הפסקות ממושכות. אם הנכם נוטלים תרופות לטיפול באקנה אשר מכילות איזוטרטינואין (בישראל אלו ראקוטן וקוראטן) זה עלול לגרום בעיות בהליך הריפוי מהטיפול ו\או לצלקות. גם תרופות שכיחות כמו אספירין עשויות לגרום לדימום ממושך לאחר הטיפול.
  6. זמן התאוששות –
    על אף שטיפולי לייזר נחשבים לא ניתוחיים, לא בכל הטיפולים ההתאוששות היא מיידית. בטיפולי Laser resurfacingזמן ההתאוששות תלוי בסוג הלייזר כמו גם במצבו הבריאותי של המטופל. לייזר לא אבלטיבי בדרך כלל אינו דורש זמן התאוששות כלל בעוד שטיפולים בלייזר אבלטיבי עשויים לדרוש זמן התאוששות הנע בין שבועיים לשלושה שבועות, תלוי בעומק הטיפול. אף על פי כן, זה לא אומר שעליכם להשאר בבית במשך חודש. זה רק אומר שהעור יהיה רך ורגיש בזמן ההחלמה. יתכן שתחושו לא בנוח במקרים מסוימים מחוץ לבית וכמו כן יש לשנות בזמן ההחלמה הרגלים שעשויים לגרום לזיהום (שחיה, חדר כושר וכדומה).

שתפו את הכתבה

בקרו בעמוד של הלייזר המתקדם בעולם Jeisys EdgeONE

מלאו פרטיכם ונחזור בהקדם